Panduan Mulakan Bisnes Bakery Dari Rumah Dan Jana Pendapatan Tambahan RM200-RM1000 Sebulan!

Apa perasaan anda sebagai isteri atau suri rumah jika  boleh jana pendapatan RM200 hingga RM1000 sebulan…cara sampingan dan hanya dari rumah!

Tentunya sedikit sebanyak… ianya pasti akan membantu menambah keperluan hidup bulanan bukan? Kos sara hidup sekarang sememangnya tinggi!

Kebanyakkan orang, walau berdua suami isteri yang bekerja di bandar pun, pendapatan hanya cukup-cukup makan. Kalau hanya suami bekerja, isteri pula suri rumah sepenuh masa, kehidupan di kota akan menjadi agak sukar.

Untuk kehidupan yang senang sedikit, mesti ada usaha dan ikhtiar untuk menambah pendapatan keluarga. Terutamanya isteri atau suri rumah yang hanya mengharapkan pendapatan suami.

Bagaimana atau apa caranya untuk menambah pendapatan?

Ada banyak peluang dan cara untuk menambah pendapatan. Tapi akhirnya, ia memerlukan banyak pertimbangan bila mahu melakukannya.

Bila perlu keluar rumah selalu… pertimbangan penjagaan anak-anak, makan pakai suami dan anak dan sebagainya akan diambil kira.

Bila perlu berjumpa ramai orang… perasaan malu, keupayaan berinteraksi dengan orang dan sebagainya boleh menjadi penghalang.

Tidak berbaloi untuk mengenepikan urusan suami dan anak-anak hanya kerana mahu menambah sedikit perbelanjaan bulanan keluarga. Ini dilema yang sering terjadi kepada isteri/suri rumah.

Sebab itulah, mengusahakan… Bisnes Bakeri dari rumah… adalah antara yang terbaik cara menambah pendapatan bulanan keluarga. Untung besar kepada mereka yang sememangnya minat memasak.

Kenapa perlu buat Bisnes Bakeri dari rumah?

Tahu tak? Pada tahun 2004, industry roti termasuk kek dan pastry mencapai nilai jualan RM2 billion setahun! Dan ia meningkat 8.1% setahun.

Berapa nilai jualannya pada tahun ini?

Bayangkan jika kita hanya mendapat 0.1% sahaja setahun dari jualan itu? 0.1% Itu pun rasa-rasanya adalah bahagian IKS yang mempunyai kilang dan rangkaian pengedaran luas.

Selain sebab agihan ekonom yang besar, sebab lain yang patut dipertimbangkan untuk menceburi bisnes bakery dari rumah ini, adalah;

1# Kos Untuk Memulakannya kecil.

Tidak perlu sewa kedai. Tidak perlu alatan-alatan yang pelbagai dan rumit. Kos pekerja pun mungkin tidak perlu (kecuali jika tempahan banyak maka perlu ambil pembantu).

Kita boleh mulakan dengan alatan yang sedia ada di rumah sahaja. Hanya perlu keluarkan kos mesin pembancuh dan oven sahaja.

2# Kena Jual Tapi Tidaklah Mendesak sangat.

Cukup sekadar menunjuk gambar dengan penerangan dan beritahu harga. Jika pelanggan suka mereka akan order. Tidak perlu berbuih mulut memberi penerangan seperti penjual produk MLM!

Mungkin yang kena usaha sedikit adalah, belajar cara ambil gambar yang baik dan cara menulis ayat penerangan.

3# Bila Orang Tempah Baru Buat.

Ini antara kelebihan buat bisnes dari rumah. Kita hanya buat bila orang sudah tempah. Jadi tidak timbul risiko kuih/kek/roti tidak habis terjual seperti sering berlaku di kedai roti. Terpaksa buang roti-roti yang tidak habis dijual.

4# Masih Boleh Menjaga Urusan Rumahtangga.

Salah satu sebab wanita menjadi suri rumah sepenuh masa adalah kerana mahu memantau dan mengurus sendiri perkembangan hidup anak-anak.

Memandangkan kita hanya membuat kek/kuih/roti hanya di rumah, urusan rumah tangga bukan lagi masalah. Malah mungkin kita boleh melibatkan anak-anak sekali bila mereka cuti sekolah atau tiada kerja sekolah.

Perkara ini pastinya akan melegakan perasaan suami yang mungkin risau urusan anak-anak dan rumahtangga terabai bila sibuk berniaga.

Jangan lepaskan peluang menceburi bidang Bakery Home-Made yang sangat tinggi permintaan ini!

Produk bakeri memang menjadi tumpuan sebagai hidangan sampingan, kadang-kadang sebagai menu wajib jika ada majlis tertentu seperti pertunangan, perkahwinan dan sambutan hari jadi.

Produk bakeri juga dicari orang sebagai hidangan bila ada rumah terbuka, hari keluarga, majlis tahlil, juga untuk jamuan seminar atau mesyuarat dan majlis korporat lain.

Entah-entah terpaksa tolak order kerana banyak sangat tempahan, terutama bila tiba musim cuti dan hari perayaan.

Jadi macam mana nak mulakan bisnes bakeri dari rumah ni?

Hendak buat bisnes bakeri di rumah ni… kenalah ada kemahiran kan?

Mahir buat roti ke, kek ke, pastry ke, dan sebagainya. Beruntung yang sudah mahir. Yang belum pandai boleh belajar. Bila sudah ada kemahiran, kena fikirkan bab lain pula…

Nak jual apa? Kuih, karipap, donut, roti, kek, tart, cup cake atau apa yang mendapat permintaan? Nak letak harga berapa? Macam mana nak promosikan? Macam mana nak daftar syarikat supaya tidak kena saman?

Banyak betul persoalan yang difikirkan. Tapi jangan risau… semua jawapan terangkum dalam panduan di bawah…

EBOOK PANDUAN MULAKAN BISNES BAKERI DARI RUMAH

panduan bisnes bakery dari rumah

Tidak perlu pening-pening kepala. Semua maklumat lengkap sudah tersedia dalam ebook panduan memulakan bisnes bakeri dari rumah ini.

Mari kita lihat apa manfaat yang anda dapat melalui panduan ini…

#>> Anda dapat mengetahui dengan jelas, beza antara bisnes bakeri kedai dan bisnes bakeri dari rumah. Apa kelebihan dan kekurangan masing-masing.

#>> Belajar strategi memilih produk apa yang sesuai untuk dijual. Jangan ikut suka sahaja. Apa yang kita suka masak belum tentu sesuai dijual.

#>> Setelah anda tahu (sudah ditetapkan) apa nak jual. Kenalah belajar buat produk tersebut. Kalau sudah pandai, baguslah. Jika belum, kena belajar. Ebook ini tidak mengajar buat produk. Ebook ini mengajar buat bisnes. Ada beberapa jenis kelas serta tempat yang boleh anda rujuk untuk belajar. Ada yang berbayar, ada yang percuma.

#>> Minat sudah ada (anda berminat sebab itu anda membaca sampai takat ini kan?) Sudah tahu produk apa mahu jual. Sudah pandai buat produk tersebut. Jadi boleh mulakan kerja!

Untuk meningkatkan kredibiliti, bisnes perlu didaftarkan dan akaun bank khusus untuk bisnes juga mesti ada.

#>> Perlu tahu juga alatan yang perlu untuk bisnes ini. Apa yang sedia ada di rumah boleh digunakan. Yang tiada, perlulah dibeli. Anda perlu tahu setiap peralatan dan berapa kos kalau perlu dibeli.

#>> Ramai pengusaha bakeri terima banyak order, tapi untung tiada! Buat penat je. Jadi perlu pandai kira kos pengeluaran.

#>> Ada 8 kaedah promosi yang boleh anda lakukan. Melalui online juga cara offline. Yalah, sudah sedap masakan kita, kalau tiada yang mahu beli, tiada maknanya. Jadi kena promosikan.

#>> Bila sudah berjaya dengan bisnes ini, biasalah bila sesetengah orang ‘lupa daratan’. Lupa daratan ini boleh menggugat bisnes! Anda perlu awas dengan beberapa perkara supaya bisnes terus maju.

#>> Selain itu, kalau sudah namanya bisnes, pasti ada cabaran walau bisnes ini dilakukan di rumah. Cabaran kenaikan kos, persaingan, kurang bekalan dan sebagainya. Perlu ambil tahu juga setiap cabaran ini.

#>> Untuk buat duit yang banyak, sekurang-kurang dapat menjana RM2000 sebulan, tidak perlukan produk yang banyak. Mungkin dengan satu atau dua produk sahaja sudah cukup. Jadi bagaimana menjana 2k sebulan dengan produk yang sedikit.

Dan banyak juga tip lain yang boleh anda dapat melalui panduan ini.

Jadi berapa harga ebook Panduan Bisnes Bakeri Dari Rumah yang penuh dengan ilmu ini? Kalau nak tahu, ilmu ini hasil 6 tahun pengalaman. Mungkin anda menganggap ianya mahal!

Tidak mahal. Harganya Cuma RM30 sahaja. Mungkin di lain masa, harga ini akan dinaikkan.

ebook panduan mulakan bisnes bakery dari rumah

 

Selain ebook panduan ini. Ada beberapa bonus yang patut anda pertimbangkan. Saya sarankan untuk dapatkannya segera, sebelum harga dinaikkan atau sebelum bonus ditiadakan!

Perkara penting yang patut anda tahu, ebook panduan ini didatangkan dengan jaminan pulangan wang 100%!!!

Jika setelah anda dapatkan ebook ini dan mendapati segala isi kandungannya langsung tidak mendatangkan faedah dan manfaat kepada anda dalam memulakan perniagaan bakeri, wang RM30 anda akan dikembalikan.

Melalui gambar di bawah anda boleh mendapat keterangan lebih lanjut mengenai eook panduan bisnes bakeri dari rumah ini. Klik gambar!

 

 

Share

7 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge